Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

RTV 230 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İnternet Yayıncılığı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 230
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, internet ortamında yayıncılık faaliyetlerinin büyük önem kazandığı günümüzde öğrencilere bir internet haber sitesinin taşıması gereken özellikleri öğretmek ve uygun içerik oluşturabilmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnternet yayıncılığının temel unsurlarını ve kavramlarını açıklayabilecek,
  • İnternet haber sitesinin kurulumunu ve teknik işleyişini değerlendirebilecek,
  • Haber içeriklerini (video, fotoğraf, yazı vb.) internet yayıncılığına uygun şekilde hazırlayabilecek,
  • İnternet yayıncılığı ve sosyal medya ilişkisini tartışabilecek,
  • İnternet yayıncılığının getirdiği yenilikleri ve değişimleri değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı İnternet yayıncılığının temel ve teknik kavramları öğrencilere öğretilecektir. Ders kapsamında öğrenciler haber içerikleri oluşturup (metin, video, fotoğraf vb.), haber sitesi üzerinde bu içerikleri yayınlayacaklardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgilendirme. İnternet yayıncılığı nedir? Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 1 İnternet Çağında Gazetecilik, Serhan Yedig, Haşim Akman, Metis Yayınları, 2002. Bölüm 1
2 İnternet yayıncılığının ortaya çıkışı ve gelişimi. Yeni medya düzeni. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 2 İnternet Çağında Gazetecilik, Serhan Yedig, Haşim Akman, Metis Yayınları, 2002. Bölüm 2
3 Yurttaş gazeteciliği ve değişen haber değerleri. İnternet yayıncılığında okurun değişen konumu. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 3 İnternet Çağında Gazetecilik, Serhan Yedig, Haşim Akman, Metis Yayınları, 2002. Bölüm 3
4 İnternet haber türleri. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 4 İnternet Çağında Gazetecilik, Serhan Yedig, Haşim Akman, Metis Yayınları, 2002. Bölüm 4
5 İnternet medyasında haber döngüsü ve kurgusu. Anlatı teknikleri. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 5
6 İnternet yayın sitelerinin yapıları, tasarım temelleri. HTML, Wordpress kavramları. İnternet haber sitesi kurulum çalışması. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 6 Wordpress altyapısına sahip bir yayın sitesinin kurulumu öğrencilere gösterilecektir.
7 İnternet haberi yazma yöntemleri. Giriş, gövde, başlık, spot kavramları. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 7 İnternet Çağında Gazetecilik, Serhan Yedig, Haşim Akman, Metis Yayınları, 2002. Bölüm 5 Anlatılan kavramlara uygun haber yazımı uygulaması yaptırılacaktır.
8 İnternet yayıncılığında fotoğraf kullanımı. Fotoğraf galerisi hazırlama uygulaması. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 8 Seçilen konu kapsamında fotoğraf galerisi oluşturma uygulaması yaptırılacaktır.
9 İnternet yayıncılığında video kullanımı. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 8
10 Video temelli yayın içeriği oluşturma uygulaması. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 8 Belirlenen konuda video içerikleri oluşturulacaktır.
11 İnternet yayıncılığında canlı yayın kavramı ve uygulaması. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 8 Websitesi üzerinden canlı yayın uygulaması yapılacaktır.
12 İnternet yayıncılığında yurtdışı kaynaklı içerikler. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 9
13 İçerik giriş çalışmaları. Hazırlanan farklı türde yayın içeriklerinin giriş uygulamaları yapılacaktır.
14 İnternet yayıncılığının etik kuralları. Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 10
15 İnternet yayıncılığın gelir kaynakları eni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 3
16 Dünya'da ve Türkiye'de İnternet yayıncılığın geleceği eni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 Bölüm 4

 

Ders Kitabı Yeni Medya ve Gazetecilik, John V. Pavlik, Çeviri: Berrin Kalsın, Müge Demir, Phoenix Yayınevi, 2013 İnternet Çağında Gazetecilik, Serhan Yedig, Haşim Akman, Metis Yayınları, 2002 Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003
Önerilen Okumalar/Materyaller İkinci Medya Çağında İnternet, Filiz Aydoğan, Ayşen Akyüz, Alfa Yayınevi, 2010

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
1
80
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
112

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

2

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

X
3

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

4

Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

5

Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

X
6

Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

7

Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

X
8

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

9

Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

X
12

Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

13

Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.