Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

RTV 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Haber Toplama ve Yazma
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 201
Güz
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Gösterip yaptırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kapsamında haber toplama ve yazma teknikleri,haber kaynakları ve kullanımı, haberin toplumsal işlevi ve sosyolojik önemi ele alınacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gazetecilik mesleğinin temelleri bilgisine sahip olmak,
  • Haber kavramını açıklayabilmek,
  • Haber toplama yöntemlerini bilmek ve uygulayabilmek,
  • Haber yazma yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek,
  • Haber, toplum, siyaset ve kültür arasındaki ilişkiyi tartışabilmek,
Ders Tanımı Ders, genel hatları ile habercilik ve gazetecilik kavramları üzerine yoğunlaşacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve dersin genel tanıtımı
2 Gazetenin doğuşu ve geleneksel gazeteciliğin gelişimi Sevda Alankuş vd Gazeteciliğe Başlarken: Okuldan Haber Odasına, İstanbul : IPS İletişim Vakfı, 2009. ISBN: 978-975-342-725-8 Sayfa: 43- 127.
3 Gazetecilik ile ilgili temel bilgiler Schlapp, Hermann. Medya Uygulamaları Üzerine Çalışmalar: Gazeteciliğe Giriş: Mesleğe Yönelik Ders Kitabı. İstanbul : İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002. ISBN: 975-7968-24-2 Sayfa: 16-129 - Sevda Alankuş vd. Gazetecilik ve Habercilik, İstanbul : İPS İletişim Vakfı Yayınları, 2005. Sayfa: 69-91
4 Gazetecilik ile ilgili temel bilgiler Schlapp, Hermann. Medya Uygulamaları Üzerine Çalışmalar: Gazeteciliğe Giriş: Mesleğe Yönelik Ders Kitabı. İstanbul : İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002. ISBN: 975-7968-24-2 Sayfa: 16-129 - Sevda Alankuş vd. Gazetecilik ve Habercilik, İstanbul : İPS İletişim Vakfı Yayınları, 2005. Sayfa: 69-91
5 Haberin tanımı, haber kavramının tarifi, önemi, özellikleri. Schlapp, Hermann. Medya Uygulamaları Üzerine Çalışmalar: Gazeteciliğe Giriş: Mesleğe Yönelik Ders Kitabı. İstanbul : İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002. ISBN: 975-7968-24-2 Sayfa: 129 – 200.
6 Haber Sosyolojisi – Medya, Toplum ve Kültür Sevda Alankuş vd Gazeteciliğe Başlarken: Okuldan Haber Odasına, İstanbul : IPS İletişim Vakfı, 2009. ISBN: 978-975-342-725-8 Sayfa: 63- 167.
7 Haber Sosyolojisi – Medya, Toplum ve Kültür Sevda Alankuş vd Gazeteciliğe Başlarken: Okuldan Haber Odasına, İstanbul : IPS İletişim Vakfı, 2009. ISBN: 978-975-342-725-8 Sayfa: 63- 167.
8 Haber Toplama Teknikleri – I -Haber Kaynakları -Birincil ve ikincil kaynaklar Schlapp, Hermann. Medya Uygulamaları Üzerine Çalışmalar: Gazeteciliğe Giriş: Mesleğe Yönelik Ders Kitabı. İstanbul : İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002. ISBN: 975-7968-24-2 Sayfa: 77 – 200.
9 İletişim Modelleri ve Habercilik Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0 ISBN: 975-7968-25-0 Sayfa: 13-161.
10 Haber Yazma Teknikleri – I -Başlık, giriş, gövde Schlapp, Hermann. Medya Uygulamaları Üzerine Çalışmalar: Gazeteciliğe Giriş: Mesleğe Yönelik Ders Kitabı. İstanbul : İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002. ISBN: 975-7968-24-2 Sayfa: 109-129.
11 Haber yazmada temel ilkeler -5N1K kuralı Schlapp, Hermann. Medya Uygulamaları Üzerine Çalışmalar: Gazeteciliğe Giriş: Mesleğe Yönelik Ders Kitabı. İstanbul : İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002. ISBN: 975-7968-24-2 Sayfa: 139-169.
12 Haber Yazma Teknikleri – II -Haberin tümünü yazma -Haberi tekrar yazma Schlapp, Hermann. Medya Uygulamaları Üzerine Çalışmalar: Gazeteciliğe Giriş: Mesleğe Yönelik Ders Kitabı. İstanbul : İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002. ISBN: 975-7968-24-2 Sayfa: 169-200.
13 Haber Fotoğrafçılığı -Foto Muhabirliği -Haberde fotoğraf unsuru -Fotoğraf altı haber yazma tekniği Sevda Alankuş vd. Gazetecilik ve Habercilik, İstanbul : İPS İletişim Vakfı Yayınları, 2005. Sayfa: 169-183.
14 SUNUM
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Sevda Alankuş vd Gazeteciliğe Başlarken: Okuldan Haber Odasına, İstanbul : IPS İletişim Vakfı, 2009. ISBN: 978-975-342-725-8

Schlapp, Hermann. Medya Uygulamaları Üzerine Çalışmalar: Gazeteciliğe Giriş: Mesleğe Yönelik Ders Kitabı. İstanbul : İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002. ISBN: 975-7968-24-2

Sevda Alankuş vd. Gazetecilik ve Habercilik, İstanbul : İPS İletişim Vakfı Yayınları, 2005. Sayfa: 69-91 

Browne, Christopher, Gazetecinin El Kitabı. İstanbul : MediaCat, 2000. ISBN: 975-7968-25-0

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
6
6
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
1
21
21
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

2

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

3

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

4

Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

5

Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

6

Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

7

Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

X
8

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

X
9

Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

X
12

Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

13

Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.