Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

RTV 103 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Video ve Ses Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 103
Güz
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ses ve görüntü tekniklerinin uygulanması
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ses ve görüntünün tarihsel gelişimini tartışabilecekler,
  • Video için aydınlatma ve kompozisyon ögelerini tanımlayabilecekler,
  • Ses ve sesin bileşenlerini kavrayabilecekler,
  • Ses ve görüntü uygulaması üzerinden becerilerini sergileyebilecekler,
  • Çekim öncesi görüntü ve ses hazırlıklarını kavrayabileceklerdir.
Ders Tanımı Ses ve görüntü tekniklerinin uygulanması

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Ders materyalleri
2 Kamera Tarihi ve Kamera Türleri Canikligil, İ. (2007). Dijital video ile sinema. İstanbul : Pusula. ISBN: 9789756477991 Sayfa: 39-59
3 Kamera Kullanımı ve Açılar Canikligil, İ. (2007). Dijital video ile sinema. İstanbul : Pusula. ISBN: 9789756477991 Sayfa: 59-74
4 Kompozisyon Canikligil, İ. (2007). Dijital video ile sinema. İstanbul : Pusula. ISBN: 9789756477991 Sayfa: 79-85
5 Aydınlatma Zettl, H. (2005). Sight, sound, motion: applied media aesthetics. Belmont, CA : Thomson Wadsworth. ISBN: 0534079520 Sayfa: 39-46 (Türkçe Çevirisi)
6 Aydınlatma Zettl, H. (2005). Sight, sound, motion: applied media aesthetics. Belmont, CA : Thomson Wadsworth. ISBN: 0534079520 Sayfa: 47-51 (Türkçe Çevirisi)
7 Ses Teknikleri Zettl, H. (2005). Sight, sound, motion: applied media aesthetics. Belmont, CA : Thomson Wadsworth. ISBN: 0534079520 Sayfa: 333-351 (Türkçe Çevirisi)
8 Ara Sınav Ders materyalleri
9 Storyboard ve Çekim Senaryosu Hazırlama Can, A. (2018). Kısa Film. Konya: Atlas Akademi. ISBN: 9786058278585 Sayfa: 3-15
10 Proje Hazırlık ve Seçimleri Can, A. (2018). Kısa Film. Konya: Atlas Akademi. ISBN: 9786058278585
11 Çekim Hazırlıkları Can, A. (2018). Kısa Film. Konya: Atlas Akademi. ISBN: 9786058278585
12 Taslak Görüntü Değerlendirmesi Can, A. (2018). Kısa Film. Konya: Atlas Akademi. ISBN: 9786058278585
13 Görüntü Değerlendirmesi Can, A. (2018). Kısa Film. Konya: Atlas Akademi. ISBN: 9786058278585
14 Ses Değerlendirmesi Can, A. (2018). Kısa Film. Konya: Atlas Akademi. ISBN: 9786058278585
15 Dönemin gözden geçirilmesi Ders materyalleri
16 Final (Proje Teslimi)

 

Ders Kitabı

Canikligil, İ. (2007). Dijital video ile sinema. İstanbul : Pusula. ISBN: 9789756477991

Can, A. (2018). Kısa Film. Konya: Atlas Akademi. ISBN: 9786058278585

Zettl, H. (2005). Sight, sound, motion: applied media aesthetics. Belmont, CA : Thomson Wadsworth. ISBN: 0534079520

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Strasser, A. (1972). The Work of the Science Film Maker. Focal Press, London. ISBN: 0240507428

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
8
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
16
16
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

X
2

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

X
3

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

X
4

Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

X
5

Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

6

Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

7

Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

X
8

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

X
9

Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

12

Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

13

Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.