Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

MISL 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İşletme I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MISL 101
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin genel işletmecilik kavram ve konularını öğrenmesi ve işletmecilik uygulamalarını anlayabilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşletme ile ilgili güncel bir terminolojiyi kullanabilecek ve işletme ile ilgili temel kavramları ifade edebelecek
  • İşletmeleri farklı kriterlere göre sınıflayabilecek
  • İşletme gelir ve giderlerini açıklayabilecek
  • İşletme fonksiyonlarını ifade edebilecek
  • İşletmelerin yönetimi ile ilgili temel bilgileri ifade edebilecek
  • İşletmelerin topluma fayda sağlama kavramını ve sosyal sorumluluk kavramını açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, işletmelerin temel kavramlarını, fonksiyonlarını gelişen dünya düzeni ve dünya ekonomisi çerçevesinde öğrenciye veren temel bir niteliğe sahiptir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, Dersin İşleyişi hakkında bilgilendirme, Temel İşletmecilik Kavramları ve İşletme Biliminin Diğer Bilim Dalları ile İlişkisi Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 8-22.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 77-92 ve 1-11.
2 İşletme Yönetiminin Tarihsel Gelişimi Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:79-86; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 12-24.
3 İşletmelerin Amaçları; İşletme-Çevre İlişkileri Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 32-34/163-180.; Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s: 22-25/8-14.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 25-40.
4 İşletmelerin Sınıflandırılması Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:29-45.; Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 36-44.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 41-76.
5 İşletmenin Yönetim Fonksiyonu Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 53-73. / - Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:73-78.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 77-92 ve 127-186.
6 İşletmenin Üretim Fonksiyonu Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 143-156. / - Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:151-167.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 187-226.
7 İşletmenin Pazarlama Fonksiyonu Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 95-113.; Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:129-148.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 227-274.
8 Ara Sınav
9 İşletmenin Finans ve Muhasebe Fonksiyonu/Kurumsal İletişim Fonksiyonu Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 115-140. / - Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:111-127 ve 169-178.
10 İşletmenin İnsan Kaynakları fonksiyonu Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 75-93. / - Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:179-192.
11 İşletmenin Sosyal Sorumluluğu ve Etik Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:215-223./ - Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 191-203.
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
  • Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054.
  • Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575.
  • Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300,
Önerilen Okumalar/Materyaller

Koçel, T. (2005). İşletme yöneticiliği. İstanbul Üniversitesi. ISBN: 9786052425817.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
34
34
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

2

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

3

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

X
4

Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

X
5

Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

X
6

Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

X
7

Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

8

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

X
9

Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

X
11

İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

12

Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

13

Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.