Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

RTV 235 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yaratıcı Yazarlık
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 235
Güz/Bahar
3
0
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere iyi bir hikaye anlatıcısı olmanın yollarını, insanları yazarak etkilemenin ve ikna etmenin yöntemlerini aktarmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1) Kendilerini ve bir markayı hikayeleştirerek topluma anlatmanın etkisini sıradan bir anlatımla kıyaslayabilecektir.
  • Kendilerini ve bir markayı hikayeleştirerek topluma anlatmanın etkisini sıradan bir anlatımla kıyaslayabilecektir.
  • Hikaye anlatımında dili doğru ve etkin kullanabilecektir.
  • Sözlü ve yazılı hikaye anlatımında kullanılan dilin farklılıklarını karşılaştırabilecektir.
  • Bir hikayenin olay örgüsünü kurmada temel yapıları açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, hikayeleştirme tekniklerini, öykünün ikna etmedeki yerini, markalaşmada sanatın ve yazının etkisini dile hakim olarak gerçekleştirmeyi içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Neden hikayelere ihtiyacımız var? İnsanlığın öyküsü bize nasıl ilham verir? Yazmanın psikolojik etkileri.
2 Kurmaca metinleri tanıma, roman, öykü ve deneme türü hakkında bilgiler, iyi örnekler, klasikler ve en iyi yazarlar. Gürsel Korat- Kurmacanın Yapısı-ISBN 9786051858678 Sayfa- 68-76
3 Kahramanın Yolculuğu Nedir? Kahraman kimdir, nasıl yaratılır? Anlatıcı kimdir? Gürsel Korat – Kurmacanın Yapısı- ISBN 9786051858678 Sayfa 77-90
4 Kurgunun aşamalarını tanıma, kişi, zaman, mekan nasıl yaratılır? Gürsel Korat- Kurmacanın Yapısı-ISBN 9786051858678 Sayfa 115-125
5 Yaratıcı yazma uygulamaları
6 Olay örgüsü nasıl inşa edilir ve çatışma unsurları nasıl yaratılır? Gürsel Korat – Kurmacanın Yapısı ISBN 9786051858678 Sayfa 90-100
7 Mekan, zaman, anlatıcı kullanarak yaratıcı yazma uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Gerçeküstü hikayeler ve hikayeleştirmedeki önemi ve farkı (Fantastik, büyülü gerçekçilik, bilim kurgu, masal) Gürsel Korat – Kurmacanın Yapısı ISBN 9786051858678 Sayfa 125-130
10 Atmosfer yaratma ve hikayede diyaloğun gücü. İnandırıcılık ve ikna. Gürsel Korat- Kurmacanın Yapısı ISBN 9786051858678 Sayfa 130-141
11 Biyografi ve otobiyografi yazımı ve iyi örnekleri Gürsel Korat – Kurmacanın Yapısı -ISBN 9786051858678 Sayfa 9-15
12 Deneme türü ve iyi örnekleri
13 Türler arası denemelerle yaratıcı yazma uygulamaları, üslup geliştirme Gürsel Korat- Kurmacanın Yapısı – ISBN 9786051858678 Sayfa 145-150
14 Dramatik kurgunun en önemli unsurları, iyi yazmanın son ipuçları, yayın dünyası dinamikleri hakkında son bilgiler
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Korat, Gürsel - Kurmacanın Yapısı, Everest Yayınları, İstanbul. ISBN 9786051858678

Önerilen Okumalar/Materyaller

Gülşah Elikbank, Yalancılar ve Sevgililer, Kırmızı Kedi Yayınevi, İstanbul. ISBN  9786059799508

Ayşe Kulin, Füreya, Everest Yayınları, ISBN 9786051851839

Albert Camus, Düşüş, Can Yayınları, İstanbul.ISBN 9789750748745

Kafka, Dönüşüm, İş Bankası Yayınları, İstanbul. ISBN 9786053609322

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
8
8
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
5
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
13
13
Final Sınavı
16
0
    Toplam
74

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

2

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

3

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

X
4

Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

5

Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

6

Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

7

Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

X
8

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

9

Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

X
12

Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

13

Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.