MESLEK YÜKSEKOKULU
Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
RTV 235 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yaratıcı Yazarlık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
RTV 235
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere iyi bir hikaye anlatıcısı olmanın yollarını, insanları yazarak etkilemenin ve ikna etmenin yöntemlerini aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, hikayeleştirme tekniklerini, öykünün ikna etmedeki yerini, markalaşmada sanatın ve yazının etkisini dile hakim olarak gerçekleştirmeyi içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
X
|
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Neden hikayelere ihtiyacımız var? İnsanlığın öyküsü bize nasıl ilham verir? Yazmanın psikolojik etkileri. | |
2 | Kurmaca metinleri tanıma, roman, öykü ve deneme türü hakkında bilgiler, iyi örnekler, klasikler ve en iyi yazarlar. | Gürsel Korat- Kurmacanın Yapısı-ISBN 9786051858678 Sayfa- 68-76 |
3 | Kahramanın Yolculuğu Nedir? Kahraman kimdir, nasıl yaratılır? Anlatıcı kimdir? | Gürsel Korat – Kurmacanın Yapısı- ISBN 9786051858678 Sayfa 77-90 |
4 | Kurgunun aşamalarını tanıma, kişi, zaman, mekan nasıl yaratılır? | Gürsel Korat- Kurmacanın Yapısı-ISBN 9786051858678 Sayfa 115-125 |
5 | Yaratıcı yazma uygulamaları | |
6 | Olay örgüsü nasıl inşa edilir ve çatışma unsurları nasıl yaratılır? | Gürsel Korat – Kurmacanın Yapısı ISBN 9786051858678 Sayfa 90-100 |
7 | Mekan, zaman, anlatıcı kullanarak yaratıcı yazma uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gerçeküstü hikayeler ve hikayeleştirmedeki önemi ve farkı (Fantastik, büyülü gerçekçilik, bilim kurgu, masal) | Gürsel Korat – Kurmacanın Yapısı ISBN 9786051858678 Sayfa 125-130 |
10 | Atmosfer yaratma ve hikayede diyaloğun gücü. İnandırıcılık ve ikna. | Gürsel Korat- Kurmacanın Yapısı ISBN 9786051858678 Sayfa 130-141 |
11 | Biyografi ve otobiyografi yazımı ve iyi örnekleri | Gürsel Korat – Kurmacanın Yapısı -ISBN 9786051858678 Sayfa 9-15 |
12 | Deneme türü ve iyi örnekleri | |
13 | Türler arası denemelerle yaratıcı yazma uygulamaları, üslup geliştirme | Gürsel Korat- Kurmacanın Yapısı – ISBN 9786051858678 Sayfa 145-150 |
14 | Dramatik kurgunun en önemli unsurları, iyi yazmanın son ipuçları, yayın dünyası dinamikleri hakkında son bilgiler | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Korat, Gürsel - Kurmacanın Yapısı, Everest Yayınları, İstanbul. ISBN 9786051858678 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gülşah Elikbank, Yalancılar ve Sevgililer, Kırmızı Kedi Yayınevi, İstanbul. ISBN 9786059799508 Ayşe Kulin, Füreya, Everest Yayınları, ISBN 9786051851839 Albert Camus, Düşüş, Can Yayınları, İstanbul.ISBN 9789750748745 Kafka, Dönüşüm, İş Bankası Yayınları, İstanbul. ISBN 9786053609322 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
30
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
8
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
13
|
13
|
Final Sınavı |
16
|
0
|
|
Toplam |
74
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar. |
|||||
2 | Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır. |
|||||
3 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular. |
X | ||||
4 | Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular. |
|||||
5 | Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar. |
|||||
6 | Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. |
|||||
7 | Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir. |
X | ||||
8 | Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. |
|||||
9 | Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular. |
X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir. |
X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
|||||
13 | Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Usta Oyuncular ‘İzmir Ekonomi’de Buluştu
Gösterime girdiği ilk günden itiberen sinema tutkunlarından büyük ilgi gören ‘Ölümlü Dünya 2’ filminin oyuncuları Sarp Apak ve Ahmet Mümtaz Taylan, İzmir’de
GELECEĞİN HABERCİLERİ POSTA GAZETESİNDE
İzmir Ekonomi Üniversitesi Radyo ve Televizyon Programcılığı öğrencileri öğretim görevlisi Banu Şen öncülüğünde Demirören Haber Ajansına bağlı olan postayı ziyaret etti.
Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı Öğrencileri TRT’de
Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı kapsamında, 8 Mayıs 2023 tarihinde RTV 102 Radyo ve Televizyon Yayıncılığı kapsamında TRT İzmir Bölge Müdürlüğüne teknik
5. UNIGRAPH “Tasarım ve Yaratıcılık” Festivali Gerçekleştirildi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen V. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 5 Mayıs 2023 tarihlerinde
Tik-Tok Kurumsal İletişim Müdürü Erdem Koç Öğrencilerimiz ile Bir Araya Geldi
Meslek Yüksekokulu öğrencilerini sektörün önde gelen isimleriyle buluşturmak için düzenlenen "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinlikleri gerçekleşmeye devam ediyor. 7 Nisan Cuma günü saat 10:30'da
İzmir Kısa Film Festivali ve İzmir Vakfı Sinema Koordinatörü Gülen Gözkara Saygı Öğrencilerimizle Bir Araya Geldi
İzmir Kısa Film Festivali ve İzmir Vakfı Sinema Koordinatörü Gülen Gözkara Saygı Öğrencilerimizle Bir Araya Geldi Geleneksel olarak her yıl gerçekleştirdiğimiz Çıraklar Ustalara
Radyo ve Televizyon Programcılığı öğrencileri Karaca Sineması'nda
Radyo ve Televizyon Programcılığı öğrencileri Öğr. Gör. Semra Keleş yürütücülüğündeki RTV 223 Film Eleştirisi dersi kapsamında Karaca Sineması’na gitti. İlk olarak ders
Saba Tümer ile ‘Kafayı Değiştir’ Buluşması
Ünlü sunucu ve program yapımcısı Saba Tümer, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Radyo ve Televizyon Programcılığı ve Grafik Tasarım programı öğrencileriyle ‘Kafayı Değiştir’