Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Ekonomi Lisansüstü Programları
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Hukuk Lisansüstü Programları
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezli)(Türkçe)
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Kamu Hukuku Doktora Programı
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Doktora Programı
      • İletişim Lisansüstü Programları
        • Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
        • Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)
      • İşletme Lisansüstü Programları
        • İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)
        • İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • İşletme (Doktora)
        • Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
      • Lojistik Yönetimi Lisansüstü Programları
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Matematik Lisansüstü Programları
        • Uygulamalı Matematik ve İstatistik (Doktora)
      • Mimarlık Lisansüstü Programları
        • Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Mühendislik Lisansüstü Programları
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Bilgisayar Mühendisliği (Doktora)
        • Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans (Tezsiz)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)
        • Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
      • Psikoloji Lisansüstü Programları
        • Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Deneysel Psikoloji Doktora Programı
        • Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Sağlık Lisansüstü Programları
        • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
      • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisansüstü Programları
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
      • Sürdürülebilir Enerji Lisansüstü Programları
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Tasarım Çalışmaları Lisansüstü Programları
        • Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
      • Yabancı Diller Lisansüstü Programları
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      MESLEK YÜKSEKOKULU

      Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Myo Ana Sayfa
      • Bahar Dönemi Ders Programı ve Ders Kayıt Kılavuzu
      • Hakkımızda
        • Program Tanımı
        • Program Çıktıları
        • Danışma Kurulu
        • Hakkımızda
        • Öğretim Amaçları
      • Misyon ve Vizyon
      • Akademik Kadro
      • Ofis Saatleri
      • Öğretim Programı
      • Dersler
      • Program İçi Seçmeli Dersler
      • Program Dışı Seçmeli Dersler
      • Akts Kataloğu
      • Staj Yönergesi
      • Sınavlar, Değerlendirme ve Notlar
      • Jüri Değerlendirme Formu Örneği
      • Mezunların Mesleki Profili
      • Akademik Yayınlar
      • Tyyç-Program Yeterlilikleri İlişkisi
      • Erasmus Bursu
      • Fulbright Bursu
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Faydalı Linkler
      • Tüm Haberler
      • Duyurular
      • İletişim

      RTV 234 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Sosyal Medya
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      RTV 234
      Güz/Bahar
      2
      0
      2
      3

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      Türkçe
      Dersin Türü
      Seçmeli
      Dersin Düzeyi
      Ön Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Grup çalışması
      Olgu / Vaka çalışması
      Soru & Cevap
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü -
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Öğr. Gör. Dr. Kenan DEMİREL
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu dersin amacı, sosyal medyanın teorik ve pratik yönlerini anlamak, dijital iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanabilmek, sosyal medya platformlarının bireyler ve işletmeler üzerindeki etkilerini incelemek ve başarılı sosyal medya stratejileri geliştirme becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, sosyal medyanın içerik yönetimi, topluluk oluşturma, kişisel ve kurumsal marka yönetimi gibi konular üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olunması hedeflenmektedir.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Sosyal medyanın bireyler ve kişiler arası iletişim üzerindeki etkilerini yorumlayabilecek,
      • Yeni medyanın markalar için önemini açıklayabilecek,
      • Sosyal medyanın dijital iletişimdeki rolünü tartışabilecek,
      • Sosyal medyanın kültürler arasındaki etkileşim üzerindeki rolünü değerlendirebilecek,
      • Sosyal medyanın dijital pazarlamadaki rolünü tanımlayabilecek,
      • Sosyal medya kampanyası yönetebilecektir.
      Ders Tanımı Bu ders, sosyal medyanın gelişimini, temel kavramlarını ve günümüz dijital dünyasındaki rolünü incelemektedir. Öğrencilere, sosyal medya platformlarının işleyişi, içerik üretimi, paylaşımı, topluluk yönetimi ve sosyal medya stratejilerinin nasıl geliştirileceği konularında temel bilgiler sunar. Ayrıca, sosyal medyanın bireysel, kurumsal ve toplumsal etkileri, dijital pazarlama, veri analitiği ve etik sorunlar gibi konular da ele alınmaktadır. Ders, teorik bilgilerin yanı sıra, öğrencilerin pratik uygulamalar yaparak deneyim kazanmalarını da hedeflemektedir.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      X
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Derse giriş ve müfredat tanıtımı
      2 İnternet ve dijitalleşen iletişim ortamları Aylin Göztaş, "İletişimde Post Yazılar - Yeni Sahne Web", Literatürk Academia, 279-298
      3 Web 2.0 ve sosyal medya Murat Kahraman, "Sosyal Medya 101 2.0", 3. Baskı, MediaCat Yayınları, 18-20
      4 Sosyal ağlar, bloglar, içerik paylaşım siteleri Aylin Göztaş, "İletişimde Post Yazılar - Sanal Uzamda Mekan, Kimlik ve Gerçekliğin İnşası", Literatürk Academia, 133-158
      5 Siber kültür ve kimlik inşası Demir, A. (2017). Siber kültür ve hiper gerçeklikte değişen yaşam. Online Academic Journal of Information Technology, 8(29), 88-94.
      6 Dijital benlik sunumu ve sosyal medyanın ticarileşmesi Murat Kahraman, "Sosyal Medya 101 2.0", 3. Baskı, MediaCat Yayınları, 85-121
      7 Sosyal medyada kişisel marka yönetimi (mikro-ünlüler) Gürel, E., & Arslan, E. (2020). Kişisel marka ve kişisel markalaşma: Bir literatür çalışması. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10 (3), 694-706.
      8 Ara sınav
      9 Sosyal medyada kurumsal marka yönetimi Aylin Göztaş, "İletişimde Post Yazılar - Sosyal Medya'da Kimlik Temsili Aracı: "Selfie"ler", Literatürk Academia, 535-572
      10 Sosyal medya ve büyük veri Aylin Göztaş, "İletişimde Post Yazılar - Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi", Literatürk Academia, 323-346
      11 Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi Yücel, N. (2013). Müşteri ilişkileri yönetiminde yeni bir anlayış: Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(1), 1641-1656.
      12 Sosyal medya kampanyası (planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları) Ağyıldız, T. S. (2022, Eylül 13). Sosyal Medya Kampanyalarınız için 7 İpucu. Ticimax. https://www.ticimax.com/blog/sosyal-medya-kampanyalariniz-icin-ipuclari
      13 Sosyal medya kampanyası (örnek durumlar) http://www.gemius.com.tr/974/id-2022-grp-sampiyonu-kreatifler.html, http://www.gemius.com.tr/972/id-2022-dijital-medya-enduestri-sampiyonlar.html, https://www.socialbusinesstr.com/2018/01/09/akillica-hazirlanmis-5-sosyal-medya-kampanyasi-2/, https://www.dijitalajanslar.com/projeler/sosyal-medya-kampanyalari/
      14 Öğrencilere ait dönem projelerinin sunumu
      15 Öğrencilere ait dönem projelerinin sunumu
      16 Final sınavı

       

      Ders Kitabı

      Kahraman, M. (2013). Sosyal Medya 101 2.0 (3. Baskı). MediaCat Yayınları. ISBN: 9786054584314.

      Göztaş, A. (2016). İletişimde post yazılar. Literatürk Academia. ISBN: 9786053371090.

      Kara, T., & Özgen, E. (2012). Sosyal medya: Akademi. Beta Yayınları. ISBN: 9786053776697

      Önerilen Okumalar/Materyaller

      Kitap:

      • Social Media Marketing: A Strategic Approach by Melissa Barker, Donald Barker, Nicholas Bormann – Sosyal medya pazarlama stratejilerini ele alan kapsamlı bir kitap.
      • Contagious: How to Build Word of Mouth in the Digital Age by Jonah Berger – Sosyal medya platformlarında içerik oluşturmanın ve yaymanın püf noktalarını anlatan bir kitap.

      Kitap bölümü:

      • Boyd, D. (2014). It's Complicated: The Social Lives of Networked Teens. In It's Complicated: The Social Lives of Networked Teens. Yale University Press. – Sosyal medya kullanımının gençler üzerindeki etkilerine dair önemli bölümler.
      • Shirky, C. (2008). Here Comes Everybody: The Power of Organizing Without Organizations – Sosyal medya sayesinde kitlelerin örgütlenme gücüne dair önemli bir kitap bölümü.

      Film:

      • The Social Dilemma (2020)
      • Terms and Conditions May Apply (2013)

      Diziler:

      • Black Mirror (özellikle "Nosedive" ve "Hated in the Nation" bölümleri)
      • You

      Podcast:

      • The Social Media Examiner Show
      • Reply All

      Akademik Makale:

      • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53(1), 59-68.
      • Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), 210-230.

      TED videoları:

      • Jaron Lanier: How We Need to Remake the Internet – İnternet ve sosyal medyanın insan hayatına etkilerini sorgulayan bir TED konuşması.
      • Tristan Harris: How a Handful of Tech Companies Control Billions of Minds Every Day – Sosyal medya platformlarının insan psikolojisini nasıl etkilediğine dair etkileyici bir TED konuşması.

      İnternet sitesi:

      • Social Media Examiner – https://www.socialmediaexaminer.com/ – Sosyal medya pazarlama stratejileri ve güncel gelişmeler hakkında bilgi sağlayan bir web sitesi.
      • HubSpot – https://blog.hubspot.com/ – Dijital pazarlama, içerik yönetimi ve sosyal medya hakkında rehberler ve makaleler.

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      1
      15
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      1
      35
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      1
      20
      Final Sınavı
      1
      30
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      3
      70
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      30
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      2
      32
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      0
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      0
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      1
      35
      35
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      1
      20
      20
      Final Sınavı
      1
      30
      30
          Toplam
      117

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

      -
      -
      -
      -
      -
      2

      Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      3

      Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

      -
      -
      -
      -
      -
      4

      Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

      -
      -
      -
      -
      -
      5

      Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

      -
      -
      -
      -
      -
      6

      Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

      -
      -
      X
      -
      -
      8

      Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

      -
      -
      -
      -
      -
      9

      Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

      X
      -
      -
      -
      -
      10

      İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

      -
      -
      -
      -
      -
      11

      İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

      -
      X
      -
      -
      -
      12

      Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

      X
      -
      -
      -
      -
      13

      Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı Öğrencileri 31. Adana Altın Koza Film Festivali'nde
      Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı Öğrencileri 31. Adana Altın Koza Film Festivali'nde

      Bu yıl 31'incisi düzenlenen, 16 kategoride ödüllerin dağıtıldığı Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali'nde ödüller sahiplerini buldu.   ...

      Devamı
      Eğitim Kalitesini 'Akredite' Edilerek Kanıtladı
      Eğitim Kalitesini 'Akredite' Edilerek Kanıtladı

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Radyo ve TV Programcılığı programı, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’nun (İLEDAK) yaptığı incelemeden başarıyla geçerek ...

      Devamı
      Usta Oyuncular ‘İzmir Ekonomi’de Buluştu
      Usta Oyuncular ‘İzmir Ekonomi’de Buluştu

      Gösterime girdiği ilk günden itiberen sinema tutkunlarından büyük ilgi gören ‘Ölümlü Dünya 2’ filminin oyuncuları Sarp Apak ve Ahmet Mümtaz ...

      Devamı
      GELECEĞİN HABERCİLERİ POSTA GAZETESİNDE
      GELECEĞİN HABERCİLERİ POSTA GAZETESİNDE

      İzmir Ekonomi Üniversitesi Radyo ve Televizyon Programcılığı öğrencileri öğretim görevlisi Banu Şen öncülüğünde Demirören Haber Ajansına bağlı olan postayı ziyaret ...

      Devamı
      Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı Öğrencileri TRT’de
      Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı Öğrencileri TRT’de

      Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı kapsamında, 8 Mayıs 2023 tarihinde RTV 102 Radyo ve Televizyon Yayıncılığı kapsamında TRT İzmir Bölge ...

      Devamı
      5. UNIGRAPH “Tasarım ve Yaratıcılık” Festivali Gerçekleştirildi
      5. UNIGRAPH “Tasarım ve Yaratıcılık” Festivali Gerçekleştirildi

      İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen V. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 5 Mayıs ...

      Devamı
      Tik-Tok Kurumsal İletişim Müdürü Erdem Koç Öğrencilerimiz ile Bir Araya Geldi
      Tik-Tok Kurumsal İletişim Müdürü Erdem Koç Öğrencilerimiz ile Bir Araya Geldi

      Meslek Yüksekokulu öğrencilerini sektörün önde gelen isimleriyle buluşturmak için düzenlenen "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinlikleri gerçekleşmeye devam ediyor. 7 Nisan Cuma günü ...

      Devamı
      İzmir Kısa Film Festivali ve İzmir Vakfı Sinema Koordinatörü Gülen Gözkara Saygı Öğrencilerimizle Bir Araya Geldi
      İzmir Kısa Film Festivali ve İzmir Vakfı Sinema Koordinatörü Gülen Gözkara Saygı Öğrencilerimizle Bir Araya Geldi

      İzmir Kısa Film Festivali ve İzmir Vakfı Sinema Koordinatörü Gülen Gözkara Saygı Öğrencilerimizle Bir Araya Geldi Geleneksel olarak her yıl gerçekleştirdiğimiz ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU