RTV 215 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Güzel Konuşma Sanatı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 215
Güz/Bahar
2
0
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye, kelimeleri ve sesleri doğru telaffuz etmek, güzel konuşmak ve anlayarak hızlı okuma yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ses rengini, tonunu, hızını etkili ve verimli kullanabilecek,
  • Etkin konuşma sergiliyebilecek,
  • Kelimleri ve vurguları doğru telaffuz edebilecek,
  • Mesleki terminolojiye hakim olabilecektir.
Ders Tanımı Ses, diksiyon, hızlı okuma

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 19-77.
2 Türk Dili’nin özellikleri, yazı ve konuşma dili arasındaki farkların aktarılması Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 77-119.
3 Öğrencilerin seçtikleri metinler üzerinden konuşma örneklerinin sunumu ve konuşma kusurlarının tespiti Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 119- 136.
4 Konuşmanın en önemli ögesi olan solunum uygulamaları Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 136-162.
5 Konuşmanın etkisini artıran Vurgu, Tonlama ve Duygu çalışmaları Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 162-174.
6 Ünlü ve ünsüz harflerin çıkış yerleri ve ilgili tekerleme çalışmaları Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 174-213.
7 Türkçede ulama ve akıcılık uygulamaları Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 213-238.
8 Türk diline yabancı dillerden giren sözcüklerin doğru seslendirilmesi Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 238-266.
9 Göz hafızası ve okuma hızı konularında metin üzerinden çalışma
10 Noktalamanın konuşma ve okumaya etkileri konusunda uygulamalar Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278.
11 Haber ve program metinleri üzerinden uygulama Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278.
12 Doğaçlama konuşma uygulaması Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295.
13 Kamera/mikrofon karşısında uygulama, haber ve program sunumu Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295.
14 Stüdyoda uygulama, haber ve program sunumu Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 295-451.
15 Sınav ve değerlendirme
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
32
Final Sınavı
1
40
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo Televizyon Programcılığı alanında temel kavramları öğrenip bu kavramları pratikte uygulama becerisine sahiptir.

X
2

Radyo Televizyon Programcılığı alanında uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve yöntemleri kullanır.

X
3

Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri takip eder.

X
4

Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisi kazanır.

X
5

Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olup, mesleğin gereği olan temel hukuksal kavram bilgisine sahiptir.

X
6

Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda ortaya çıkan problemleri çözer.

X
7

Radyo ve Televizyon alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yeni projeler üretir.

X
8

Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.

X
9

Bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alarak etkin ve verimli çalışır.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanında proje hazırlar.

X
12

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest