RTV 214 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Medya ve Etik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 214
Bahar
2
0
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin temel etik yaklaşımları ve deontoloji konularında bilgilendirilmesi, geleneksel ve yeni medyada etik ilkelerin kapsamlı olarak aktarılması ve etiğe ilişkin sorunların tartışılmasının sağlanmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etik ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları açıklayabilecek,
  • Dünyada ve Türkiye’de basın ahlakının tarihsel gelişimini açıklayabilecek,
  • Medyada temel etik sorunları güncel olaylar çerçevesinde tartışabilecek,
  • Medya içeriklerini etik ilkeler çerçevesinde değerlendirebilecek,
  • Mesleki etik ilkelerini değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği, etik kavramı ve yaklaşımı açısından mesleki etik ilkelerini incelemekte, medyada etik sorunları güncel olaylar çerçevesinde değerlendirmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Etik nedir? Medya etiğinin temelleri Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 20- 36.
2 Ahlak kuralları ile kanunları birbirinden ayıran özellikler nelerdir? Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 36-77.
3 Haberi oluşturan ögeler ve olayların sınıflandırılması Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 77-111.
4 Haberin tarafsız olması için gerekli olan ögeler Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 111-193.
5 Medyanın işlevleri, medyayı neden izleriz Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 193-229.
6 Medya siyaset ilişkisi Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 229-274.
7 Medya ve mülkiyet sorunu Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 274-299.
8 Ara Sınav
9 Medya ve çocuk Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 299-310.
10 Medya ve kadın Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 310-313.
11 Sosyal medya ve etik sorunlar Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 310-313.
12 Günümüzde medyanın etik sorunları Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 313-323.
13 Medya üzerindeki baskıların çeşitleri Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 323-343.
14 Kamusal yayıncılık ve özel yayıncılık Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları, 3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9 Sayfa: 343-363.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Uzun, Ruhdan, İletişim Etiği : Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara : Dipnot Yayınları,  3. Baskı, 2016. ISBN: 978-975-9051-70-9

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
11
Final Sınavı
1
20
    Toplam
89

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo Televizyon Programcılığı alanında temel kavramları öğrenip bu kavramları pratikte uygulama becerisine sahiptir.

2

Radyo Televizyon Programcılığı alanında uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve yöntemleri kullanır.

3

Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri takip eder.

X
4

Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisi kazanır.

5

Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olup, mesleğin gereği olan temel hukuksal kavram bilgisine sahiptir.

X
6

Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda ortaya çıkan problemleri çözer.

X
7

Radyo ve Televizyon alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yeni projeler üretir.

8

Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.

X
9

Bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alarak etkin ve verimli çalışır.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanında proje hazırlar.

X
12

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest