RTV 140 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Temel İletişim Bilgileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 140
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, insanın kendisini tanıyarak çevresindeki kişilerle uyumlu ilişkiler geliştirebilme ve etkileşim kurabilme ihtiyacının önemini vurgulayarak iletişim yöntemlerinin ve iletişim biçimlerinin doğru ve etkin kullanımının aktarılmasıdır. Kişilerle ve gruplarla sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim kurmak ile ilgili yeterlilikler kazandırmak ve iletişim çalışmaları ile ilgili temel bilgileri tanıtmak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim kavramını tanımlayabilecektir.
  • İletişim sürecini açıklayabilecektir.
  • İletişim sürecinin öğelerini kavrayabilecektir.
  • İletişim türleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  • İletişim türlerini sınıflandırabilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği, iletişim kavramının tanımı amacı önemi açısından temel iletişim bilgilerini ele almaktadır.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişimin tanımı, amacı ve önemi Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 25-36.
2 İletişimin tanımı, amacı, önemi Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 19-41.
3 İletişim süreci ve öğeleri Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 19-41.
4 İletişim süreci ve öğeleri Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 25-41. Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 19-41.
5 Yüzyüze-uzaktan iletişim, formel-informel iletişim, görsel-işitsel iletişim Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 55-57. Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 78-106.
6 Yazılı iletişim Nazife Güngör, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9 Sayfa: 37-53. Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siayasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 78-106. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 51-57.
7 Sözlü iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59.
8 Sözsüz iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 180-197 / 210- 251. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 59/ 113- 135.
9 Ara sınav
10 Kişi içi iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59.
11 Kişilerarası iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59.
12 Grup iletişimi, kitle iletişimi Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 180-197 / 210- 251. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 59/ 113- 135.
13 Kurumsal iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 269- 303. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 60-63.
14 Kültürlerarası iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 269- 303. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 60-63.
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Final

 

Dersin Kitabı

Güngör, Nazife, İletişime Giriş. Ankara : Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7.

Aziz, Aysel, İletişime Giriş. İstanbul : Hiperlink, 4. Baskı: 2013.ISBN: 978-9944-157-14-8

Güngör, Nazife, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9

Önerilen Okumalar/Materyaller Kişilerarası İletişim Bilgiler Etkiler Engeller (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli) \İletişim Becerileri Anlamak- Anlatmak- Anlaşmak (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
20
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
15
Proje
1
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
15
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
115

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo Televizyon Programcılığı bilgilerini alana ve diğer bilimlere uygulayabilmek

X
2 Radyo Televizyon Programcılığı alanında uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve yöntemleri kullanabilme becerisi kazanmak
3 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak X
4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisi kazanmak X
5 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak X
6 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümleme ve tasarlama becerisi kazanmak X
7 Sürece yönelik, insana dayanan, bilgiyi paylaşan sürekli iyiyi arama çabasında radyo televizyon programcısı yetiştirmek
8 Takım çalışması ve yöneticilik vasfınan uygun olarak sorun belirleme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek X
9

Çevre ile iletişim ve etkileşim içerisinde,çevrenin ihtiyaçlarını takip eden, mesleğe etki eden unsurları dengede tutan elemanlar yetiştirmek

X
10

Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest