MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

TRK 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Türk Dili II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
TRK 102
Bahar
2
0
2
1

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Türk Dili Dersi, öğrencilere Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermeyi;duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmayı; yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla kelime hazinelerini geliştirmeyi; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğretmeyi; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Konuşmanın oluşumunu ve konuşmayı bozan etkenleri kavrayabilecek
  • Etkili konuşma yöntem ve tekniklerini uygulayabilecek
  • Sözlü anlatımla yazılı anlatımın farkını kavrayabilecek
  • Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türlerini ayırt edebilecek
  • İletişimi sağlamada beden dilini etkili bir biçimde kullanabilecek
  • Bilimsel konuşma hazırlama yöntem ve aşamalarını uygulayabilecek
  • Sunum tekniklerini uygulayabilecek
Tanımı Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 KONUŞMA_KONUŞMANIN OLUŞUMU Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
2 KONUŞMA DİLİMİZİ İLGİLENDİREN YAZIM İLKELERİ Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
3 ALFABENİN GELİŞİMİ Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
4 ANLAM- ANLATIM Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
5 VURGU- TONLAMA Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
6 SES KUSURLARI Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
7 BEDEN DİLİ VE BEDEN DİLİNİN ANLATTIKLARI Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
8 GENEL TEKRAR Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
9 HAZIRLIKLI KONUŞMA SÜRECİ Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
10 HAZIRLIKLI KONUŞMALAR- SÖYLEV, KONFERANS, SEMİNER…- Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
11 HAZIRLIKLI KONUŞMALAR- TOPLANTILAR VE KÜME KONUŞMALARI Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
12 HAZIRLIKLI KONUŞMALAR- TOPLANTILAR VE KÜME KONUŞMALARI Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
13 MÜLAKAT TEKNİKLERİ – HAZIRLIKSIZ KONUŞMALAR Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
14 GÜNLÜK KONUŞMALAR Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
15 GENEL TEKRAR Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı Blackboard içeriği, video ve ders kayıtları, sunular.
Diğer Kaynaklar Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara,Akın Önen, Türkçeyi Türkçe Konuşmak, 2007, İnkılap Yay.Yusuf Çotuksöken, Türk Dili, c. III, Papatya yay., 2003

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
5
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
7
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
3
Ödev
1
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
4
Final / Sözlü Sınav
1
6
    Toplam
55

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo Televizyon Programcılığı bilgilerini alana ve diğer bilimlere uygulayabilmek

2 Radyo Televizyon Programcılığı alanında uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve yöntemleri kullanabilme becerisi kazanmak
3 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak
4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisi kazanmak
5 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak
6 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümleme ve tasarlama becerisi kazanmak
7 Sürece yönelik, insana dayanan, bilgiyi paylaşan sürekli iyiyi arama çabasında radyo televizyon programcısı yetiştirmek
8 Takım çalışması ve yöneticilik vasfınan uygun olarak sorun belirleme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek
9

Çevre ile iletişim ve etkileşim içerisinde,çevrenin ihtiyaçlarını takip eden, mesleğe etki eden unsurları dengede tutan elemanlar yetiştirmek

10

Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER