Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

RTV 209 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişim Sosyolojisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 209
Güz
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı iletişim ve sosyoloji arasındaki kavramsal ve teorik ilişkilerin farkına varmak, tarihsel ve güncel gelişmelerle ilişkisini kurmak, kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki sosyo-kültürel ve psikolojik etkilerini saptamak, sorunsal alanları belirleyerek öğrencinin temel kavramlar çerçevesinde araştırma ve tartışma bilincini artırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişime sosyolojik bakabilecek,
  • Sosyoloji ve iletişim ilişkisini kavrayabilecek,
  • Medyaya ait metinleri sosyolojik olarak çözümleyebilecek,
  • Sosyal yapı içinde kitle iletişiminin işlevlerini değerlendirebilecek,
  • İletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, iletişim ve topluma dair kavramlara, iletişim sosyolojisinin temel kavram, olgu ve olayları hakkında bilgiye ve kitle iletişim araçlarının toplumsal değişim süreçlerine etkisi konu edinilecektir. Bu çerçevede iletişimin toplumsal anlamı, topluma etkileri, toplum-iletişim ilişkisi, toplumsal iletişimin tarihsel süreç içindeki gelişimi ve bunlarının medyanın dolayımdan geçen metinler üzerindeki etkisi eleştirel bir perspektifle ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 İletişim ve sosyoloji ilişkisi Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 25-75
3 İletişim ve toplum Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 75 - 129
4 Kitle ve kitle iletişimi Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 46- 75. - Anık, Cengiz, İletişim Sosyolojisi- Kuramsal Temeller, İstanbul: Derin Yayınları, 2014. ISBN: 978-605-4993-31-4. Sayfa: 159-177.
5 Kitle iletişimi ve metalaşma Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 86-129. - Anık, Cengiz, İletişim Sosyolojisi- Kuramsal Temeller, İstanbul: Derin Yayınları, 2014. ISBN: 978-605-4993-31-4. Sayfa: 113-177.
6 Eski ve yeni medya kavramları Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 273-313.
7 İletişim ve yabancılaşma Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 313- 355.
8 İletişim ve gözetim Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 183-228.
9 Ara sınav
10 Panoptikon, sinoptikon ve süperpanoptikon Serdar Öztürk, Filmlerle Görünürlüğün Dönüşümü: Panoptikon, Süperpanoptikon, Sinoptikon, Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 36,2013, 132-151.
11 Kamusal alan ve medya Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 183-228 / 355-390.
12 Görünürlüğün Dönüşümü Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2, Sayfa: 183-228
13 Seçilen bir film üzerinden sosyolojik eleştiri yapma Seçilen filmin izlenmesi
14 Seçilen bir film üzerinden sosyolojik eleştiri yapma Seçilen filmin izlenmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Thompson, John B. , Medya ve Modernite. İstanbul : Kırmızı Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-9169-86-2

Anık, Cengiz, İletişim Sosyolojisi- Kuramsal Temeller, İstanbul: Derin Yayınları, 2014. ISBN: 978-605-4993-31-4

Serdar Öztürk,  Filmlerle Görünürlüğün Dönüşümü: Panoptikon, Süperpanoptikon, Sinoptikon, Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 36,2013, 132-151.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Giddens, Anthony, Siyaset, Sosyoloji ve Toplumsal Teori(İstanbul:Metis Yayınları, 2000), çev: Tuncay Birkan Makaleler Filmler

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
104

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

X
2

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

3

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

4

Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

5

Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

X
6

Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

X
7

Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

8

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

9

Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

X
12

Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

13

Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.