Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

RTV 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Prodüksiyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 206
Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere teknik ve teorik olarak başlıca prodüksiyon unsurları olan kamera, ışık, ses ve kurgunun temel prensiplerini öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel çekim açıları, çerçeveleme, çekim formatları gibi kavramlarla iletişim kurma becerisi kazanacaktır.
  • Bir televizyon prodüksiyonun en önemli unsurları olan kamera, ışık, ses ve kurgu aşamalarının temel bilgilerine sahip olabilecektir.
  • Görsel-işitsel prodüksiyon cihazları ve çalıştırma yöntemlerine ilişkin temel bilgilere sahip olabilecektir.
  • Ürettiği medya ürününün farklı mecralar için farklı format ve boyutlara dönüşümünü sağlayabilecektir.
  • Prodüksiyon aşamalarını öğrenebilecek ve projeler üzerinden uygulayabileceklerdir.
Ders Tanımı Görsel-işitsel kayıt cihazları ve çalıştırma yöntemlerine ilişkin temel bilgiler, temel çekim açıları, çerçeveleme, çekim formatları, yapım sonrası kurgu işleminin teorik ve uygulamalı aşamaları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı Ders materyalleri
2 Projelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Kuralları: risk, tehlike, birincil, ikincil ve üçüncül koruma kavramları, fiziksel ve psikososyal risk faktörleri İş Sağlığı ve Güvenliği, Prof. Dr. Nazmi BİLİR, Güneş Tıp Kitabevleri ISBN: 9789752776418 Bölüm 3-15
3 Proje Ön Yapım Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları.
4 Uygulama Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları. Sayfa: 54-59
5 Uygulama Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları. Sayfa: 60-66
6 Uygulama Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları. Sayfa: 67-94
7 Proje Teslimi ve sunumları Worthinghton, C. (2011). Yapım (O. Kılıçdağı, Çev.) Literatür Yayıncılık. Sayfa: 124-125
8 1.Proje Teslim
9 Final Proje Hazırlıkları ve Seçimleri Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları. Sayfa: 54-59
10 Final Proje Hazırlıkları ve Seçimleri Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları. Sayfa: 54-59
11 Ön Yapım Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları. Sayfa: 60-66
12 Çekim Uygulaması Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları. Sayfa: 67-94
13 Post Prodüksiyon Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları. Sayfa: 60-66
14 Post Prodüksiyon Worthinghton, C. (2011). Yapım (O. Kılıçdağı, Çev.) Literatür Yayıncılık. Sayfa: 124-125
15 Dönemin gözden geçirilmesi -
16 Final

 

Ders Kitabı

Worthinghton, C. (2011). Yapım (O. Kılıçdağı, Çev.) Literatür Yayıncılık. ISBN: 9789750405914

Hart, H. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı (V.T. Erdamar, Çev.) Es Yayınları. ISBN: 9789758716814

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Gerçeker, F. (2016). Film Yapım Sırları, Lifecycle. ISBN: 9786059296052

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
24
24
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

2

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

X
3

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

X
4

Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

X
5

Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

6

Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

X
7

Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

X
8

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

X
9

Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

12

Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

13

Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.