Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

RTV 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Radyo ve Podcast Program Yapımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 203
Güz/Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Gösterip yaptırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin radyo yayıncılığı hakkında bilgi edinip, radyo programı hazırlama ve podcast hazırlama konusunda yeterlilik kazanmasını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Radyo yapımcılığı alanındaki temel tanım ve kavramları tanımlayabilecek
  • Radyo program önerisi ve program taslağı hazırlayabilecek
  • Radyo program metni yazabilecek
  • Podcast program içeriği hazırlayabilecek
  • Podcast ürünleri hazırlayıp yayına hazır hale getirebilecek
Ders Tanımı Bu ders, radyo ve podcast yayıncılığın ortaya çıkışı ve gelişimini, radyo ve podcast program türlerini, radyo ve podcast program yapımındaki özelliklerini ve yapımda kullanılan malzemeler ile programlarının yapım aşamalarını içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Radyo yayıncılığı ve temel kavramları Tekinalp, Şermin, Camera Obscura’dan Synopticon’a Radyo ve Televizyon, İstanbul: Der Yayınları, 2003. ISBN: 975-353-303-9 Sayfa: 23- 57. Aysel Aziz, Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı: 2007. ISBN: 975-591-425-0 Sayfa: 3-51.
3 Radyo ve Podcast program türleri Aysel Aziz, Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı: 2007. ISBN: 975-591-425-0 Sayfa: 67 – 91. Tekinalp, Şermin, Camera Obscura’dan Synopticon’a Radyo ve Televizyon, İstanbul: Der Yayınları, 2003. ISBN: 975-353-303-9 Sayfa: 118- 122.
4 Radyo ve Podcast program yapım süreçleri, benzerlikleri ve farkları Aysel Aziz, Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı: 2007. ISBN: 975-591-425-0 Sayfa: 91- 161.
5 Podcast yayıncılığında kullanılan platformlar ve yapımında kullanılan programlar Çil, Serdar, İşitsel Bir Dijital Medya Türü Olarak Podcast Yayıncılığı, 2021. ISBN: 978-625-8012-35-4. Sayfa: 27-47.
6 Program konusu bulunması, araştırma aşaması Aysel Aziz, Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı: 2007. ISBN: 975-591-425-0 Sayfa: 116-123.
7 Program önerisi hazırlanması Aysel Aziz, Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı: 2007. ISBN: 975-591-425-0 Sayfa: 91-123.
8 Ara Sınav Aysel Aziz, Radyo Yayıncılığı, Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı: 2007. ISBN: 975-591-425-0 Sayfa: 116-123.
9 Radyo ve Podcast program metin yazımı, benzerlikleri ve farkları Kaptan, Şebnem, Radyo ve Televizyonda Program Yapalım, Nasıl Mı? Ankara: Sobil, 2008, ISBN: 978-9944-271-11-0, Sayfa: 29-50. Aziz, Aysel, Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı: 2007. ISBN: 975-591-425-0 Sayfa: 276-287.
10 Radyo ve Podcast program metin yazımı, benzerlikleri ve farkları Kaptan, Şebnem, Radyo ve Televizyonda Program Yapalım, Nasıl Mı? Ankara: Sobil, 2008, ISBN: 978-9944-271-11-0, Sayfa: 29-50. Aziz, Aysel, Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı: 2007. ISBN: 975-591-425-0 Sayfa: 276-287.
11 Öğrencilerin hazırladıkları program metinlerinin incelenmesi ve geliştirilmesi
12 Programın seslendirilmesi Uygulama: Öğrencilerin hazırladıkları programın stüdyoda seslendirmesini yapması.
13 Programın seslendirilmesi Uygulama: Öğrencilerin hazırladıkları programın stüdyoda seslendirmesini yapması.
14 Programın kurgulanması Uygulama: Öğrenciler hazırladıkları programın ses kurgusunu yapacaklar.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Aziz, Aysel, Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı, 2007. ISBN: 9786051334196

 

Çil, Serdar, İşitsel Bir Dijital Medya Türü Olarak Podcast Yayıncılığı, 2021. ISBN: 978-625-8012-35-4. Sayfa: 27-47.

 

Kaptan, Şebnem, Radyo ve Televizyonda Program Yapalım, Nasıl Mı? Ankara: Sobil, 2008. ISBN: 978-9944-271-11-0

 

Tekinalp, Şermin, Camera Obscura’dan Synopticon’a Radyo ve Televizyon, İstanbul: Der Yayınları, 2003. ISBN: 975-353-303-9

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
6
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

X
2

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

X
3

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

4

Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

X
5

Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

6

Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

X
7

Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

X
8

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

9

Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

12

Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

X
13

Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.