MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

RTV 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Haber Toplama ve Yazma
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 201
Güz
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders kapsamında haber toplama ve yazma teknikleri,haber kaynakları ve kullanımı, haberin toplumsal işlevi ve sosyolojik önemi ele alınacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gazetecilik mesleğinin temelleri bilgisine sahip olmak,
  • Haber kavramını açıklayabilmek,
  • Haber toplama yöntemlerini bilmek ve uygulayabilmek,
  • Haber yazma yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek,
  • Haber, toplum, siyaset ve kültür arasındaki ilişkiyi tartışabilmek,
Tanımı Ders, genel hatları ile habercilik ve gazetecilik kavramları üzerine yoğunlaşacaktır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve dersin genel tanıtımı
2 Gazetenin doğuşu ve geleneksel gazeteciliğin gelişimi
3 Gazetecilik ile ilgili temel bilgiler
4 Gazetecilik ile ilgili temel bilgiler
5 Haberin tanımı, haber kavramının tarifi, önemi, özellikleri.
6 Haber Sosyolojisi – Medya, Toplum ve Kültür
7 Haber Sosyolojisi – Medya, Toplum ve Kültür
8 Haber Toplama Teknikleri – I -Haber Kaynakları -Birincil ve ikincil kaynaklar
9 İletişim Modelleri ve Habercilik
10 Haber Yazma Teknikleri – I -Başlık, giriş, gövde
11 Haber yazmada temel ilkeler -5N1K kuralı
12 Haber Yazma Teknikleri – II -Haberin tümünü yazma -Haberi tekrar yazma
13 Haber Fotoğrafçılığı -Foto Muhabirliği -Haberde fotoğraf unsuru -Fotoğraf altı haber yazma tekniği
14 SUNUM
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Final

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
15
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
25
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
6
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
21
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
1
30
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo Televizyon Programcılığı bilgilerini alana ve diğer bilimlere uygulayabilmek

X
2 Radyo Televizyon Programcılığı alanında uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve yöntemleri kullanabilme becerisi kazanmak X
3 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak X
4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisi kazanmak X
5 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak X
6 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümleme ve tasarlama becerisi kazanmak X
7 Sürece yönelik, insana dayanan, bilgiyi paylaşan sürekli iyiyi arama çabasında radyo televizyon programcısı yetiştirmek X
8 Takım çalışması ve yöneticilik vasfınan uygun olarak sorun belirleme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek X
9

Çevre ile iletişim ve etkileşim içerisinde,çevrenin ihtiyaçlarını takip eden, mesleğe etki eden unsurları dengede tutan elemanlar yetiştirmek

X
10

Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER