Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)

RTV 107 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Senaryo Yazımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 107
Güz
1
2
2
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı senaryonun aşamaları hakkında temel bilgiler vermek ve belirledikleri bir hikayenin senaryosunu yazdırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Senaryonun dramatik yapısını ve içeriğini oluşturabilecek,
  • Senaryonun evrelerini uygulayabilecek,
  • Bir film ana öyküsünü sinopsis ve tretman ile oluşturabilecek,
  • Senaryo yazım dilini kullanabilecek,
  • İzlediği bir filmi senaryo üzerinden analiz edebilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriğini, senaryo kavramı ve evreleri, tema ve seçimi, dramatik yapı, karakter analizi, taslak öykü (sinopsis), geliştirim (tretman), senaryo fikrinin geliştirilmesi, senaryo örneklerinin incelenmesi oluşturmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Senaryo kavramı ve senaryonun bölümleri Uygulama: sinopsis ve tretman örneklerinin derste incelemesi Feridun Akyürek, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat, 14. Baskı-2015. ISBN: 978-605-4584-01-7 Sayfa: 19- 37 - 295 - 308. - 308 - 315.
3 Senaryo dilinin özellikleri / Senaryo formatlarının incelenmesi- Uygulama: Senaryo örneklerinin incelenmesi. Feridun Akyürek, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat, 14. Baskı-2015. ISBN: 978-605-4584-01-7 Sayfa: 39- 79.
4 Senaryoda tema ve konunun önemi / Senaryoda tema ve konu seçimi Uygulama: Öğrencilerin yazacakları senaryoların konu ve tema seçim çalışması. Feridun Akyürek, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat, 14. Baskı-2015. ISBN: 978-605-4584-01-7 Sayfa: 79- 89.
5 Senaryoda öykü ve öykü biçimleri Uygulama: Öğrencilerin yazdıkları temel öyküler üzerinde değerlendirme çalışması Feridun Akyürek, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat, 14. Baskı-2015. ISBN: 978-605-4584-01-7 Sayfa: 89-114.
6 Dramatik yapının öğeleri ve özellikleri Uygulama: Örnek film üzerinden inceleme çalışması Feridun Akyürek, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat, 14. Baskı-2015. ISBN: 978-605-4584-01-7 Sayfa: 114-165.
7 Ara Sınav
8 Senaryoda tip ve karakter Uygulama: Öğrencilerin yazacağı senaryonun karakterinin analiz çalışması Feridun Akyürek, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat, 14. Baskı-2015. ISBN: 978-605-4584-01-7 Sayfa: 165-212.
9 Senaryoda çatışma, çatışma türleri ve çatışmayı kurmak Uygulama: Örnek film üzerinden çatışma ve karakter incelenmesi Feridun Akyürek, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat, 14. Baskı-2015. ISBN: 978-605-4584-01-7 Sayfa: 212-224.
10 Senaryoda zaman ve mekân kullanımı Uygulama: Öğrencilerin yazdıkları geliştirim senaryolarının tartışılması Feridun Akyürek, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat, 14. Baskı-2015. ISBN: 978-605-4584-01-7 Sayfa: 224 - 249.
11 Senaryoda diyalog ve diğer sesler Uygulama: örnek film üzerinden inceleme çalışması Feridun Akyürek, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat, 14. Baskı-2015. ISBN: 978-605-4584-01-7 Sayfa: 249- 287.
12 1. aşama: Senaryo yazımı - Öğrencilerin yazdığı sahne taslakları üzerinde çalışma yapılması
13 2. aşama: Senaryo yazımı - Öğrencilerin yazdığı sahne taslakları üzerinde çalışma yapılması
14 Öğrencilerin senaryolarının değerlendirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Akyürek, Feridun, Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak. İstabul : MediaCat, 2015. ISBN: 978-605-4584-01-7

Çakır, Gülden, Profesyonel Dizi Yazarlığı – Senaryo Kuramı, Pratik ve Deneyimler, İstanbul: AgoraKitaplığı, 2015. ISBN: 978-605-103-283-2

İlerialkan, Damla – Yılmaz, Recep, Senaryo Nasıl Yazılır? Nasıl Yazıyorlar?, İstanbul: Alfa, 2015. ISBN: 978-605-171-032-7

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.

2

Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.

3

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.

X
4

Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.

X
5

Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.

6

Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar. 

7

Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.

X
8

Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur. 

9

Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.

12

Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

X
13

Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.